poniedziałek, 19 maja 2014

Jak samodzielnie zrobić błyszczyk do ust

Samodzielne wykonanie błyszczyka do ust może wydać się trochę bezsensowne. Przecież w drogeriach jest ogromny wybór różnego rodzaju mazideł do ust. Jednak zachęcam abyś sama sobie go przygotowała. To dobry pomysł również na prezent dla koleżanki, przyjaciółki lub siostry. Takie eksperymentowanie może okazać się całkiem ciekawe i zabawne. Dzięki Twojej kreatywności błyszczyk może być wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju. To od Ciebie zależy jakich składników użyjesz. Twoja kuchnia na chwilę może zamienić się w małe laboratorium.

SKŁADNIKI NIEZBĘDNE:

  • wazelina
  • cień do powiek / pigment / róż do policzków / szminka 
  • pojemnik do mikrofalówki
  • mikrofalówka 
  • mały pojemniczek na błyszczyk

SKŁADNIKI DODATKOWE:

Możesz dodać co tylko chcesz, aby wzbogacić swój błyszczyk o smak, zapach, witaminy ...

  • miód
  • cynamon
  • witamina A+E
  • cukier waniliowy
  • aromat sporzywczy
  • brokat
  • ...


1. Odmierz tyle wazeliny, ile chcesz mieć błyszczyka. Przełóż ją do pojemnika nadającego się do mikrofalówki. 



2. Cień do powiek / pigment / róż do policzków / szminkę (w zależności co wybrałaś) pokrusz najdrobniej jak tylko to możliwe i dodaj do wazeliny. Pamiętaj że w tym momencie decydujesz jaki kolor będzie miało twoje mazidło. Możesz również decydować jaką intensywność koloru chcesz uzyskać, dodając więcej lub mniej pokruszonego kosmetyku.



3. Dodaj teraz składniki dodatkowe (można pominąć). Ja wybrałam cynamon, który nada zapachu i miód, który dobrze pielęgnuje usta. Dodałam również witaminę A+E (oczywiście wycisnęłam zawartość kapsułki).





4. Wymieszaj teraz dokładnie wszystkie składniki. Następnie wstaw mieszaninę do mikrofalówki i podgrzewaj przez ok. 1,5 minuty. Jeśli nie masz mikrofalówki, możesz podgrzać miksturę w chochli do nakładania zup i podgrzać nad parą. 



5. Roztopioną masę przelej to małego pojemniczka, w którym chcesz mieć swój błyszczyk. Odstaw go do wystygnięcia aby substancja zgęstniała.


6. Teraz możesz się już cieszyć swoim samodzielnie wykonanym błyszczykiem :)





5 komentarzy:

  1. Super pomysł! Zawsze uważałam domowe kosmetyki za te najlepsze, bo można dostosować produkt do własnych wymagań :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodaj proszę zdjęcie z efektem koloru jaki daje ten błyszczyk bo jestem bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł!
    Zawsze wolałam kosmetyki domowej roboty, więc spadłaś mi po prostu z nieba. :) Na pewno skorzystam z twojej propozycji, która bardzo mi się spodobała ♡
    Zapraszam do mnie: xmylife-mystyle.blogspot.com
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń